Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Edward Polański., Anna Jakubowicz,  Franciszka Dyka, Ortografia i interpunkcja w nauczaniu początkowym Edward Polański., Anna Jakubowicz,  Franciszka Dyka, Ortografia i interpunkcja w nauczaniu początkowym

Edward Polański., Anna Jakubowicz, Franciszka Dyka, Ortografia i interpunkcja w nauczaniu początkowym

Edward Polański, Anna Jakubowicz, Franciszka Dyka, Ortografia i interpunkcja w nauczaniu początkowym, Juka, Łódź 1996, ss.248.

Opracowanie obejmuje całokształt problemów związanych z nauczaniem ortografii w klasach I-III. Książka składa się z dwóch części – I. Ortografia; II. Interpunkcja. Praca zawiera podstawowe niezbędne nauczycielowi informacje z zakresu ortografii i dydaktyki nauczania poprawnego pisania oraz opiera swoje wnioski na zbadanych czynnikach kompetencji ortograficznej uczniów. Uwzględnia także właściwy dobór ortogramów do poszczególnych klas, ułożony według opracowywanych na lekcjach reguł pisowni. Ponadto zawiera także problematykę integracji w nauczaniu ortografii. Przedstawia także próbkę słownika ortograficznego w wyrażeniach, który pozwala utrwalać poznawane zapisy wyrazów w kontekście. Oprócz informacji teoretycznych, zawarte są także propozycje ćwiczeń ortograficznych i interpunkcyjnych dla poszczególnych poziomów nauczania.