Anna Jakubowicz (red.), Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w warunkach przemian początku XXI wieku, AB, Bydgoszcz 2004, ss. 154.
Obserwowane i odczuwane przemiany w zakresie wczesnej edukacji, podejmowane dyskusje oraz chęć wymiany informacji na temat nurtujących nas zagadnień i problemów, stanowiły podstawę do niniejszego opracowania.
Tematyka podjęta w tomie Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w warunkach przemian XXI wieku stworzyła autorom możliwość spojrzenia na problem początkowych etapów edukacji w różnych przejawach. Istotne dla wymiany myśli naukowej stały się dwa główne aspekty, stanowiące jednocześnie rozdziały prezentowanej odbiorcy książki, a mianowicie – nauczyciel i jego miejsce we współczesnej edukacji oraz doskonalenie procesu kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym i w wieku przedszkolnym.
Książka niniejsza adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych problemami współczesnej edukacji elementarnej. Zarówno autorzy, jak i redaktor opracowania, mają nadzieję, że szeroki wachlarz podjętych zagadnień odzwierciedla wszechstronne ujęcie problematyki początkowych etapów kształcenia. I w takiej postaci może posłużyć czytelnikom jako pomoc w pracy zawodowej oraz stanowić będzie dla wszystkich zainteresowanych doskonały materiał do dalszych pogłębionych studiów i badań w zakresie przedstawionej problematyki.