Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Ewa Anna Zwolińska, (red.) Edukacja kreatywna Ewa Anna Zwolińska, (red.) Edukacja kreatywna

Ewa Anna Zwolińska, (red.) Edukacja kreatywna

Ewa Anna Zwolińska, (red.) Edukacja kreatywna, AB, Bydgoszcz 2005, s. 394

Edukacja kreatywna wyróżnia się przekraczaniem schematów w myśleniu i działaniu, odejściem od encyklopedyzmu na rzecz kształcenia aktywizującego, wyzwalającego samodzielność i inicjatywę w dostrzeganiu, formułowaniu i rozwiązywaniu problemów.  Kreatywne powinny być zarówno metody jak i sam nauczyciel. Innowacyjność i pomysłowość nauczyciela ma służyć realizacji celów edukacji kreatywnej, tj. angażować uczniów do twórczego myślenia, praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy oraz aktywnego udziału w życiu i właściwego pełnienia ról społecznych.