Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Anna Jakubowicz-Bryx, Maria Sobieszczyk, Katarzyna Wojciechowska pt. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane aspekty Anna Jakubowicz-Bryx, Maria Sobieszczyk, Katarzyna Wojciechowska pt. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane aspekty

Anna Jakubowicz-Bryx, Maria Sobieszczyk, Katarzyna Wojciechowska pt. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane aspekty

Anna Jakubowicz-Bryx, Maria Sobieszczyk, Katarzyna Wojciechowska pt. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane aspekty, UKW Bydgoszcz 2022, s. 251

ISBN978-83-8018-551-7

ISBN: 978-83-8018-552-4 [e-book]

 Tematyka podjęta przez Annę Jakubowicz-Bryx, Marię Sobieszczyk i Katarzynę Wojciechowską należy do istotnych zagadnień o dużym znaczeniu pedagogicznym i zarazem praktycznym. Znaczenie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej szczególnie w zakresie kreowania warunków wszechstronnego rozwoju dziecka coraz częściej dostrzegane jest w debatach społecznych oraz w badaniach naukowych. Dbanie o rozwój wszystkich rodzajów aktywności dziecka, tworzenie warunków sprzyjających akceptacji, przeżywaniu tego, co robi, dbaniu o prawidłowy przebieg nauki, wsparcie w pokonywaniu trudności i poznawaniu swoich możliwości jest ważnym zadaniem etapów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, mocno powiązanym z jakością przygotowania zawodowego nauczycieli i ich profesjonalizmem.

            Całość przedstawionej do recenzji pracy pt. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane aspekty. dotyczy ważnej problematyki. Jest dobrze osadzona w przyjętych przez Autorki perspektywach teoretycznych i prezentuje wyniki rzetelnie przeprowadzonych studiów. Mimo, że praca ma w dużej mierze charakter dydaktyczny i może stanowić źródło do nauczania pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, to także jej istotnym przesłaniem jest, według mnie, zachęcenie do refleksji nad podjętymi problemami nie tylko studentów, ale także nauczycieli i wszystkich, którym zależy na dobrej i efektywnej edukacji dzieci przedszkolnych i uczniów klas początkowych szkoły podstawowej. Dobrze stało się, iż autorki opracowania sygnalizują potrzebę prowadzenia dalszych, samodzielnych rozważań na podejmowane tematy.

(z recenzji)

prof. dr hab. Jolanta Szempruch

Więcej na stronie wydawnictwa UKW