Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Warsztaty w ramach praktyk studenckich na studiach niestacjonarnych Warsztaty w ramach praktyk studenckich na studiach niestacjonarnych

Warsztaty w ramach praktyk studenckich na studiach niestacjonarnych

Podczas zjazdu studiów niestacjonarnych 26 listopada 2022r. studenci III i IV roku Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej wzięli udział w warsztatach, które odbyły się w ramach praktyk studenckich. 
Zaproszony przez Studium Praktyk Pedagogicznych gość - mgr Sławomir Krajewski przeprowadził warsztaty,w których w części teoretycznej  omówił struktury organizacyjne publicznej szkoły wiejskiej na przykładzie Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Przyłękach gm. Białe Błota oraz szkoły niepublicznej na przykładzie Szkoły Podstawowej Perpetuum Mobile Fundacji Kreatywnej Edukacji. Zwrócił uwagę na plusy i minusy pracy opartej o Kartę Nauczyciela oraz   sposobów finansowania tych placówek, organizacji i prowadzenia projektów edukacyjnych oraz możliwości rozwoju, wynikających z Kodeksu Pracy. Istotnym zagadnieniem były też potrzeby edukacyjne uczniów uczęszczających do tych placówek.  
Część praktyczna dotyczyła zastosowania technologii i multimediów w pracy nauczyciela przedszkola i klas 1-3. Studenci zapoznali się z możliwościami wykorzystania robotów Ozobot, Genibot, Dash i Dot, które stanowią świetne wsparcie warsztatu nauczyciela. Przetestowali również serie WeDo 2.0 klocków LEGO do tworzenia prostych konstrukcji, które mogą być wykorzystywane w toku lekcji o różnej tematyce. Studenci mogli przekonać się także o swojej kreatywności pracując z serią konstrukcyjną klocków LEGO, które stosuje się między innymi w "metodzie 6 klocków". Warsztaty obejmowały również tematykę, rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, która ma zastosowanie w kolorowankach edukacyjnej aplikacji Quiver oraz prostych goglach z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Dr Izabela Plieth - Kalinowska zwróciła uwagę  na możliwość wykorzystania w pracy nauczyciela druku 3D, którego obiekty można tworzyć za pomocą przyjaznej dla ucznia i prostej w obsłudze platformy Tinkercad - firmy Autodesk. Aktualnie dzięki programowi Laboratoria Przyszłości, prawie każda szkoła Polsce ma dostęp do tej technologii. 
Do podsumowania tego dnia praktyk zostały wykorzystane dwie platformy edukacyjne służące do przeprowadzania multimedialnych testów, czyli dobrze wszystkim znany Kahoot oraz Plickers, który sprawdzą się gdy tylko nauczyciel ma dostęp do urządzenia podłączonego do sieci.
Zapraszay do obejrzenia galerii zdjęć z warsztatu.