Od kwietnia do grudnia 2022 r. Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej we współpracy z Zespołem Szkół nr 19 w Bydgoszczy realizowała Grant Oświatowy Małymi krokami do wielkich zmian - jak zrozumieć siebie i komunikować się z innymi.
Studenci trzeciego roku studiów stacjonarnych na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna pomagali w realizacji spotkań uczniów klasy I i III udzielając wsparcia dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Głównym ich celem było zwiększenie liczby okazji do udanych interakcji między uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i o typowym rozwoju, poszerzenie ich zdolności rozpoznawania własnych uczuć oraz stanów emocjonalnych innych ludzi, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z własnymi uczuciami, regulowania oraz używania ich, zapoznanie ze sposobami motywowania siebie i wpływania na innych. Ćwiczenia o charakterze zabawy i gry dydaktyczne dotyczące kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych przygotowane przez mgr S. Łuczak, dr I. Plieth-Kalinowską oraz mgr J. Smolińską umożliwiły uczestnikom zajęć nabycie takich kompetencji społecznych jak: rozpoznawanie emocji/uczuć własnych i innych osób oraz identyfikowanie emocji wywołanych sytuacją, pragnieniem, a także wzbogaciły ich umiejętności o sposoby rozładowywania tych nieprzyjemnych i odmawiania w sytuacjach zagrożenia deprawacją.
Więcej zdjęć dostępnych jest na stronie.