3 stycznia 2024 roku studenci IV roku kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz III roku kierunku Opieka i wychowanie wraz z dr Justyną Kosz-Szumską oraz dr Izabelą Plieth-Kalinowską wzięli udział w zajęciach warsztatowych przybliżających założenia oraz sposób praktycznego wprowadzania do procesu dydaktycznego techniki sketchnoting, czyli notatek wizualnych. Spotkanie poprowadził mgr Bartosz Szymański, nauczyciel dyplomowany, pracujący w Szkole Podstawowej nr 15 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego oraz XI Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego w Bydgoszczy. Od wielu lat wykorzystuje On notatki rysowane w swojej pracy z uczniami, co zaowocowało bogatą bazą autorskich grafonotek oraz nabyciem kompetencji w zakresie realizacji procesu nauczania-uczenia się z zastosowaniem techniki sketchnoting. Uczestnicy warsztatów pracując z tekstami źródłowymi, pochodzącymi z podręczników szkolnych, podjęli (niezwykle udane) próby stworzenia własnych notatek wizualnych. Wartościową częścią spotkania była też wspólna analiza, podjęcie refleksji po zakończonej pracy. Studenci doświadczyli bowiem trudności, z którymi często mierzą się osoby podejmujące pierwsze próby tworzenia grafonotek.
Serdecznie dziękujemy p. Bartoszowi Szymańskiemu za podzielenie się ze studentami Wydziału Pedagogiki swoją szeroką wiedzą i doświadczeniem z obszaru innowacyjnego podejścia do realizacji procesu kształcenia – na drodze myślenia wizualnego.
Organizator spotkania: dr Justyna Kosz-Szumska