Studentki i studenci studiów niestacjonarnych 3 roku na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna intensywnie rozwijali swoje umiejętności pedagogiczne podczas zajęć prowadzonych przez dr Izabelę Plieth-Kalinowską w ramach przedmiotu Metodyka kształcenia zintegrowanego.
W bezpiecznym środowisku, ćwiczyli prowadzenie swoich pierwszych zajęć, wcielając się na zmianę w role nauczycieli i uczniów. Początek zajęć poświęcony był interpretacji emocji bohaterów popularnego wiersza A. Fredry, „Paweł i Gaweł”. Następnie, dzięki tajemniczej przesyłce odebranej od listonosza, zajęcia przybrały formę interaktywnej gry detektywistycznej. Każdy student otrzymał legitymację detektywa, a zespoły kartę misji. Praca w grupach, pełna zaangażowania w rozwiązywanie zagadek i wykonywanie poleceń, pozwoliła odkryć, dlaczego i z jakiej okazji ludzie wysyłają do siebie kartki. Kluczem do sukcesu było odnalezienie ukrytych cyfr w każdym zadaniu, które kolejno wpisane do karty misji utworzyły szyfr umożliwiający otwarcie skrzynki z niespodzianką. Nagrodą za rozwikłanie misji były zaadresowane do każdego studenta kartki z podziękowaniem od samego Mistrza Poczty.
Studenci nie kryli zaskoczenia i dobrych emocji, a przygotowanie metodyczne swoich prowadzących kolegów i koleżanek ocenili celująco. Zajęcia pokazały, jak efektywnie można łączyć teorię z praktyką w nauczaniu zintegrowanym.