23 marca w godzinach 12.00-15.30 w Auli Atrium UKW odbyło się seminarium naukowo-metodyczne: Edukacja matematyczna jako przestrzeń zmian – teoria, badania, praktyka pedagogiczna, adresowane do studentów kierunku: Pedagogika wczesnoszkolna, w związku z praktycznym przygotowaniem do realizowania zadań zawodowych o charakterze dydaktycznym wynikających z roli nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Organizatorem seminarium była dr Jolanta Nowak z Zakładu Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej. Seminarium miało na celu pokazanie nowoczesnej metodologii kształcenia w obszarze edukacji matematycznej w trzech dyskursach: teoretycznym – odnoszącym się do nowoczesnej metodologii kształcenia, preferującej aktywność i samodzielność poznawczą uczniów oraz uczenie się w interakcjach społecznych, badawczym – obejmującym analizę osiągnieć uczniowskich i trudności na jakie napotykają w uczeniu się matematyki oraz praktycznym – pokazującym konkretne rozwiązania edukacyjne w pracy z uczniami klas młodszych na lekcjach matematyki.
Program seminarium:
- Moduł I godz. 12.00 -13.30
- Edukacja matematyczna jako przestrzeń zmian - teoria i badania
- mgr Marcin Karpiński Mgr Małgorzata Zambrowska - IBE Warszawa
- Co jest ważne w nauczaniu matematyki?
- Analiza wyników matematycznej części OBUT 2013 i 2014
- Przerwa godz. 13.30-13.45
- Moduł II godz. 13.45 -15.30
- Edukacja matematyczna jako przestrzeń zmian – praktyka pedagogiczna
- mgr Elżbieta Wiewióra - SP 63 Bydgoszcz
- Bydgoski pomysł na zmiany w edukacji matematycznej
- mgr Dorota Preus - SP 32 Bydgoszcz
- Matematyka inaczej
- mgr Iwona Leśniewska - SP 64 Bydgoszcz
- Rozwiązuję zadania tekstowe więc myślę
- mgr Ewa Kapczyńska - SP 25 Bydgoszcz
- Co ma rytmika do matematyki?
- mgr Małgorzata Zambrowska - IBE Warszawa
- Wykorzystanie gier planszowych w edukacji matematycznej