Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Programy praktyk Programy praktyk

Programy praktyk

PRAKTYKI ZAWODOWE NA KIERUNKU

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA

Programy praktyk: 

Praktyka ogólnopedegogiczna
Praktyka wychowawczo-dydaktyczna
Praktyka zawodowa ciągła w przedszkolu i w klasach I-III

Organizacja praktyk na kierunku:

  1. Celem praktyk zawodowych jest zapoznanie z organizacją pracy przedszkola, szkoły, placówki systemu oświaty, w tym placówki oświatowo-wychowawczej, poradni psychologiczno-pedagogicznej, warsztatem pracy nauczyciela, formami i metodami nauczania i wychowania oraz umożliwienie studentowi kształtowania i rozwoju umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z uczniami, a także weryfikacji własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
  2. Ogólne cele praktyk zawodowych:
    1. poznanie specyfiki zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej;
    2. stwarzanie warunków do rozwijania gotowości do podjęcia roli nauczyciela;
    3. przygotowanie do efektywnego organizowania własnego warsztatu nauczycielskiego;
    4. świadome budowanie relacji z dziećmi i uczniami, ich rodzicami lub opiekunami oraz ze współpracownikami;
    5. wdrożenie innowacyjności w pracy nauczyciela, w zakresie dotyczącym indywidualizacji procesu nauczania uwzględniającej zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów, wspieranie ich wszechstronnego rozwoju, ich aktywności i uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym.
  3. Praktyki śródroczne są realizowane jako zajęcia prowadzone przez nauczycieli akademickich oraz nauczycieli przedszkoli lub szkół, z którymi uczelnia zawarła umowy. Realizacja praktyk śródrocznych pozostaje w ścisłej korelacji z zajęciami teoretycznymi oraz metodycznymi.

Funkcję Koordynatora praktyk na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, jednolite studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki pełni  dr Tatiana Grabowska