PRAKTYKI ZAWODOWE NA KIERUNKU
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
Programy praktyk:
Praktyka ogólnopedegogiczna
Praktyka wychowawczo-dydaktyczna
Praktyka zawodowa ciągła w przedszkolu i w klasach I-III
Organizacja praktyk na kierunku:
- Celem praktyk zawodowych jest zapoznanie z organizacją pracy przedszkola, szkoły, placówki systemu oświaty, w tym placówki oświatowo-wychowawczej, poradni psychologiczno-pedagogicznej, warsztatem pracy nauczyciela, formami i metodami nauczania i wychowania oraz umożliwienie studentowi kształtowania i rozwoju umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z uczniami, a także weryfikacji własnych predyspozycji do wykonywania zawodu nauczyciela.
- Ogólne cele praktyk zawodowych:
- poznanie specyfiki zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej;
- stwarzanie warunków do rozwijania gotowości do podjęcia roli nauczyciela;
- przygotowanie do efektywnego organizowania własnego warsztatu nauczycielskiego;
- świadome budowanie relacji z dziećmi i uczniami, ich rodzicami lub opiekunami oraz ze współpracownikami;
- wdrożenie innowacyjności w pracy nauczyciela, w zakresie dotyczącym indywidualizacji procesu nauczania uwzględniającej zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów, wspieranie ich wszechstronnego rozwoju, ich aktywności i uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym.
- Praktyki śródroczne są realizowane jako zajęcia prowadzone przez nauczycieli akademickich oraz nauczycieli przedszkoli lub szkół, z którymi uczelnia zawarła umowy. Realizacja praktyk śródrocznych pozostaje w ścisłej korelacji z zajęciami teoretycznymi oraz metodycznymi.
Funkcję Koordynatora praktyk na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, jednolite studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki pełni dr Tatiana Grabowska